Event Detail

START YOGA & RUN NOORDERPLANTSOEN

Gouden duo: hardlopen en yoga!

Zonder blessures leren hardlopen, dat is het doel van deze 4-weekse serie. Een gedegen opwarming vooraf aan het hardlopen, door aandacht in het lichaam te brengen en te ontspannen. Met name de onderrug en schouders worden losgemaakt voordat je naar buiten gaat voor het run-gedeelte. Deze vangt aan met wandelen en rustige rekoefeningen. Daarna volgt een opbouwende interval training.

De opbouw van de run-sessie ontvang je van de docente, zodat je door de week nog eens kan trainen. Als je zelf eens per week voor jezelf loopt, en wekelijks de training volgt, kun je na 4 weken bijna een half uur hardlopen zonder jezelf te forceren.

Verbeteren van je houding
Chi-running is een methode om het hardlopen op te bouwen, maar ook helpt dit je houding te verbeteren en te ontspannen tijdens de inspanning. Door de yoga vooraf en na het lopen, leer je om bewust te worden van je houding en je neigingen. Zo trekken vele hardloper de schouders op, vooral als er vermoeidheid optreedt. Dit is maar een voorbeeld; tijdens deze serie worden de meest voorkomende valkuilen besproken en kun je voor vragen terecht bij de docente.

Na het hardlopen volgen yoga-oefeningen om te stretchen, kracht te ervaren en te versterken in je ‘core’, dus langs je wervelkolom en diep in je onderbuik. Tenslotte volgt een verdiende begeleide eindontspanning en een kopje thee.

Locatie en zo
Aankomst om 9 uur in de studio van AnnaHita YogaHof. De yoga is hier, en de ruimte gaat op slot tijdens het hardlopen in het Noorderplantsoen. Dit is om de hoek. Na de run eindigt de les ook hier in de studio. Bij heel mooi weer is de yoga in het park, daar ontvang je tijdig bericht over.

Wat neem je mee? Goede passende hardloopschoenen, kleding in laagjes en geschikt voor het weertype (bij regen dus een regenjas). Eventueel een handdoek om af te drogen. Matten, dekens en kussens zijn in de studio aanwezig.

Zeer geschikt voor beginners, maar ook voor meer ervaren lopers en yogi’s.

Thema van deze eerste lesdag: Voeten en benen.

Thema’s van de andere dagen:
Les 2 – 18 mei – Wervelkolom en borst
Les 3 – 25 mei – Schouders en nek
Les 4 – 1 juni – Kaken en ogen

Kosten van deze 4-weekse serie: 50 euro of 15 euro per keer. Leden: 5 vinken.

Event information
 Kraneweg 13, Groningen
 Anna
 06 - 15 44 72 65
 info.annahita@gmail.com